Sigma 28-70 F2.8 DG DN Contemporary

in blue english / en noir en français

  1. Presentation
  2. Optical Performances / Performances Photo
  3. Video / Vidéo
  4. Comparison with other 24/28-70mm F2.8 / comparaison avec les autres 24/28-70mm F2.8
  5. Samples of photos /  Exemples de photos
  6. Conclusion

All photos , taken with Sony A7RIV and without post processing are available in full size (61Mpix) in the following Flickr album suivant : Sigma 28-70 F2.8 DG DN

Buy me a Coffee – Donation

Help me to run this site and continue testing new lenses and products with a small donation

$3.00

Toutes les photos de l’article, prises avec le sony A7RIV et sans aucunes retouches sont disponibles en pleine résolution (61Mpix) dans l’album flickr suivant : Sigma 28-70 F2.8 DG DN

Offrez moi un café – Donation

Une petite donation de votre part m’aidera à maintenir ce site et à continuer à vous proposez des tests d’objectifs

€3.00

1 Presentation

  • Weight : 470 g (500g with lens hood)
  • Price : 849 euros
  • Aperture : F2.8 – F22
  • Length : 101.5mm – 126mm
  • Filter : 67mm
  • 9 blades aperture
  • Buttons : AF/MF
  • Dust and moisture resistance
  • Minimal focusing distance : 19-38 cm
  • Lens hood included

The Sigma 28-70 F2.8 DG DN is a new offering from Sigma aiming at providing the same quality of their excellent Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art in a more compact format to directly compete against the Tamron 28-75mm F2.8 Di III RXD which is one of the most popular lens for the Sony system being both compact, light and moderately priced.

The new Sigma succeed to be a little bit smaller and lighter than the Tamron by reducing focal length by 5mm on the long end which is not an issue. The Tamron was very good on the A7III but had difficulties on the higher Mpix camera specially yon the A7RIV and its 61Mpix

We will look at a detailed comparison in the dedicated chapter

The very first impression you get with this lens is its lightness and compactness compared to the Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art or the Sony FE 24-70mm F2.8 GM. It is very similar to the Tamron but a bit lighter and even more compact.

The build quality is in line with the Art series (so like the 24-70 F2.8) but is below new I series (like the Sigma 65mm F2 DG DN Contemporary) and is higher than the Tamron

The Zoom ring is large and easy to operate. There is a AF/MF switch. Lens hood is in high quality plastic. There is weather sealing gasket at the base of the lens

  • Poids : 470g
  • Prix : 849 euros
  • Ouverture : F2.8 – F22
  • Longueur : 101.5mm*126mm
  • Filtre : 67mm
  • Protection tout temps
  • Diaphragme à 9 lamelles
  • Boutons : AF/MF
  • Distance minimale de mise au point : 19-38 cm
  • Pare soleil inclus

Le Sigma 28-70 D2.8 DG DN Contemporary vise à offrir une qualité similaire a leur Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art dans un format plus compact et vise a concurrencer directement le Tamron 28-75mm F2.8 Di III RXD qui est une des optiques les plus populaires de la monture E , elle offre un très bon équilibre entre piqué, compacité et prix.

Une comparaison détaillée entre ces optiques est prévue dans un des chapitres suivant

La première impression que l’on a avec cette optique et sa compacité et son petit poids comparé au Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art ou au Sony FE 24-70mm F2.8 GM. Le gabarit est très proche du Tamron en étant même un peu plus petit et léger

Point de vue qualité de fabrication c’est du très bon en ligne avec la série Sigma Art (comme le 24-70 donc) mais en deçà de la nouvelle série “I” Contemporary (comme le Sigma 65mm F2 DG DN Contemporary) , et en tout cas au dessus de ce qu’offre Tamron

La bague de zoom est large et facile à manipuler. Il y a un bouton AF/MF. Le pare soleil est en plastique de qualité. Il y a aussi un joint d’étanchéité visible à la base de l’objectif

AF performance :

  • AF is very fast accurate and silent both in photo and video, and works perfectly in burst mode
  • Eye AF / Tracking is working perfectly 

Performances AF

  • l’AF est très rapide, précis et silencieux en photo et vidéo, il fonctionne très bien en rafale
  • l’AF sur les yeux et le tracking fonctionnent parfaitement

2 Optical performances / Performances Optiques

The tests were made on a Sony A7RIV  with its 61Mpix

Les tests ont été effectués sur un A7RIV avec ses 61Mpix

2.1 Sharpness / Piqué

  • The lens offers very good to excellent performance wide open in the centre and even up to outstanding at F4/F5.6
  • Corners are a little bit behind. The optimum for landscape will be achieved at F5.6
  • The lens is optimized fro the low end (28-35mm) and performance decrease a little bit as the focal length increase with it less good performance at 70mm
  • Excellent performances at this price point and level of compactness!
  • L’optique offre un très bon à excellent piqué dès la pleine ouverture à toutes les focales et atteint meme le grade superbe à F4 pour les focales les plus larges
  • Les coins sont un grad moins bon en général mais l’optimum pour du paysage sera atteint à F5.6
  • L’optique est optimisés pour les focales les plus larges et les performances décroissent à mesure que la focale augmente , pour être les moins “bonnes” à 70mm (mais quand meme excellent à F4 !)
  • Excellentes performances à ce niveau de prix et de compacité

28mm Centre / Centre

28mm Corners / Coins

50mm Centre / Centre

50mm Corners / Coins

70mm Centre / Centre

70mm Corners / Coins

Sharpness for portraits / Piqué pour les portraits

  • The lens delivers very nice portraits with very good shaprness at 50/70mm and excellent at 28/35mm. Skin rendering and coloring is very good. For optimum sharpness at 70mm close to F4
  • L’objectif délivre des portraits avec un très bon piqué à 50/70mm et excellent à 28/35mm. Le rendu des peaux et des couleurs est très bon. Pour des résultats optimaux à 70mm , fermer à F4

2.2 Vignetting , chromatic aberrations , distorsion, flare, sunstars

  • Distorsion is typical of 24-70 zoom : Strong in barrel at 28mm & 35mm, strong in pincushion at 50/70mm
  • Vignetting is present mostly at 28mm decreasing progressively and is gone at 70mm. For each focal length the vingeiting decrease a lot at F4 and disappear at F5.6
  • Chromatic aberrations are quite low but present
  • Longitudinal CA are mostly there at 50/70mm
  • Resistance to flare is good , better than the Sigma 24-70mm F2.8 or the Tamron, but you still get some flare
  • There are nice sunstars effect which aperture closed down at F16
  • There is a Lightroom Lens profile for this lens

2.2 Vignettage, aberrations chromatiques, distorsion, flare, effets d’étoiles

  • La distorsion est typique d’un zoom 24-70 : Forte en barillet à 28mm et 35mm , puis en coussinet entre 50 et 70mm
  • Le vignettage est fort present à 28mm puis diminue au fur et a mesure que la focale augmente et disparait à 70mm. Pour chaque focale le vignettage diminue fortement à F4 et disparait à F5.6
  • Les aberrations chromatiques sont faibles mais restent visibles
  • Les AC Longitudinales sont surtout présentes à 50 et 70mm
  • La résistance au flare est très bonne
  • De beaux effets d’étoiles peuvent être obtenus vers F16
  • Il y a un profil Lightroom pour cet objectif

2.3 Bokeh / Color rendition – Bokeh / Rendu des Couleurs

  • The Bokeh balls are good in the centre: well circular and soft , but they exhibit some cat’s eye effect at the border. When closed down they are not perfectly rounded you see the 9 shapes of the aprture. There are very small trace of onion rings but nothing to worry about
  • The background blur is very good : very soft in most of the case , you get it a little bit less soft with busy background likefoliage
  • Color rendition is very good and natural
  • Les ronds de Bokeh sont bons: bien circulaires au centre, mais tronqués sur les bords (cat’s eye). Quand on ferme l’ouverture on commence à voir un polygone à 9 cotés. Il ya de très légères traces de tranches d’oignons mais rien de dérangeant
  • Le flou d’arrière plan est plaisant et très doux dans la plupart des cas . Il faut un arrière plan très dense et fouillis pour que l’arrière plan deviennent un peu plus nerveux
  • Le rendu des couleurs est très bon et naturel

3 Video

  • Very good results in term of sharpness, background blur smoothness and color rendition in video, very nice rendering for portraits. Very versatile lens for street and travel videos
  • AF works perfectly
  • No focus breathing visible
  • Très bon résultats en vidéo avec un très beau piqué , un flou d’arrière plan très doux, et un très bon rendu des couleurs, globalement de très beaux portraits peuvent être obtenus. Objectif très polyvalent en vidéo de rue et de voyage
  • L’AF est très bon
  • Pas de focus breathing visible

4 Comparison with other 24/28-70mm F2.8

The Main competitors are the Tamron 28-75mm F2.8 Di III RXD and the Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art itself. There is also the Sony FE 24-70mm F2.8 GM but which is much more expensive and that is less sharp than the Sigma ones

Les principaux concurrent sont le Tamron 28-75mm F2.8 Di III RXD et le Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art. Il y a aussi le Sony FE 24-70mm F2.8 GM mais qui est beaucoup plus cher et moins piqué que les Sigma

Sigma 28-70 F2.8Tamron 28-75mm F2.8 Di III RXDSigma 24-70mm F2.8 DG DN ArtSony FE 24-70mm F2.8 GM
Price / Prix849 euros700 euros1200 euros2150 euros
Weight / Poids470g550g830g886g
Length / Longueur102mm118mm125mm1363mm
AF++++++++++++
Buttons / RingAF/MFNoneAF/MF
Focus Hold
Lock
Focus hold button
AF/MF
Min focusing distance / Distance min de mise au point19-38cm19cm18-38cm38cm
Build Quality / Quality de construction+++++++++
Aperture blades / Lames de diaphragme99119
Filter / Filtre67678282
Weather Sealing / Protection tout tempsYesYesYesYes

From a specifications perspective the Sigma 28-70 is the most compact, light and with a price only 10% higher than the Tamron and 30% less than the Sigma 24-70

The build quality of the Sigma 28-70 is in line with the Sigma 24-70 Art and better than the Tamron. It offers also better control with a AF/MF button

The Sigma 24-70 F2.8 Art has a much bigger size , weight , a little bit better weather sealing , 4mm at the wide end, 11 aperture blades i.o 9

AF is very efficient on the 3 lenses

D’un point de vue spécifications, le Sigma 28-70 est le plus compact et le plus léger et avec un prix seulement 10% plus cher que le Tamron et 30% moins que le Sigma 24-70

La qualité de construction du 28-70 est en ligne avec celle du Sigma 24-70 Art (très bonne) et donc meilleure que le Tamron. L’ergonomie est également meilleure ave sun bouton AF/MF sur le Sigma 28-70 et rien sur le Tamron

Le Sigma 24-70 F2.8 est plus gros et lourd, il a une protection tout temps un peu meilleure , 4mm de plus en grand angle et 11 lames de diaphragme au lieu de 9

L’autofocus est très bon sur les 3 optiques

Sharpness / Piqué

  • The Sigma 24-70 and Sigma 28-70 are clearly better than the Tamron and the Sony
  • The 28-70 is optimized for the low end (24-35mm) and the Sigma 24-70 for the 50-70mm range. So it all depends what do you prefer as focal length
  • Le Sigma 24-70 et le Sigma 28-70 sont clairement meilleurs que le Tamron et le Sony
  • Le 28-70 est optimisé pour le paysage (24-35 sont plus piqué) et le Sigma 24-70 est optimisé plus pour la plage 50-70mm (optimum en portraits)

Background Blur & Bokeh Balls / Flous d’arrière plan et Ronds de Bokeh

  • Both Sigma show very good and soft backgound blur and good bokeh balls. The Tamron background blur is much more nervous in comparison
  • Les deux Sigma montrent un très beau flou d’arrière plan , très doux et de beaux ronds de bokeh. Le Tamron en comparaison est beaucoup plus nerveux

E 28-75mm F2.8-2.8 at 59 mm - 1-125 s à f - 2,8 à ISO 1000-205
Tamron 28-75

Portraits

  1. The Sigma 24-70 and 28-70 show same very good rendering, with a little plus for the 24-70 thanks to its better shaprness at 50-70mm. The Tamron is less good mainly due to the Background blur quality
  2. Les 2 Sigma on un rendu très similaire, très bon , avec un petit plus pour le 24-70 grâce à son piqué supérieur. Le Tamron est 3eme à cause du rendu du flou d’arrière plan
24-70mm F2.8 DG DN | Art 019 at 70 mm - 1-250 s à f - 2,8 à ISO 160-125
Sigma 24-70

24-70mm F2.8 DG DN | Art 019 at 46.5 mm - 1-250 s à f - 4,0 à ISO 1000-220
Sigma 24-70

E 28-75mm F2.8-2.8 at 63 mm - ¹⁄₁₂₅ s à ƒ - 2,8 à ISO 200-316
Tamron

E 28-75mm F2.8-2.8 at 75 mm - ¹⁄₅₀₀ s à ƒ - 2,8 à ISO 100-270
Tamron

Distorsion / CA / Vignetting / Flare

  • The distorsion of the 28-70 and vignetting wide open is a little bit higher than the Sigma 24-70 , but as we have a Lightroom profile I don’t consider this as an issue
  • The CA level are present but low and not an issue for any of the 3 lenses
  • The resistance to flare is better than on Tamron and the Sigma 24-70

Distorsion / AC / Vignettage / Flare

  • La distorsion et le vignettage sont un peu plus importante sur le Sigma 28-70 que sur le Sigma 24-70, mais comme on a un profil de correction ce n’est pas un facteur différenciateur
  • Les aberrations chromatiques sont présentes mais faibles et pas un problème sur aucune des 3 optiques
  • La résistance au flare est un meilleure sur le Sigma 28-70 que sur les 2 autres optiques

Conclusion

If you are on a budget or like the compactness of the lens , then the Sigma 28-70 is the best choice : better sharpness, better background blur, better build quality than the Tamron for only 150 euros more

Between the Sigma 24-70 and 28-70 , putting aside price and size, it will be more a matter of which focal length do you prefer 24-35 then go for the 28-70 or 50-70 then go for the Sigma 24-70. You should also look at flare resistance as the 28-70 is the best in this domain

Si le budget ou la taille sont important alors le Sigma 28-70 sera le meilleur choix : meilleur piqué , flou d’arrière plan et qualité de construction que le Tamron pour à peine 150 euros supplémentaires

Entre le Sigma 24-70 et le 28-70 , le choix , hors critère de cout et de taille, sera plus une affaire de la longueur focale que vous privilégiez : pour les courte focales 24-35mm le 28-70 sera le meilleur , pour les focales 50-70 ce sera le Sigma 24-70 qui sera ale meilleur. Un autre facteur qui peut les différencier est la résistance au flare : le 28-70 est bien meilleur sur ce point

5 Sample of Photos / Exemples de Photos

Excellent results in portraits, street photography , architecture: very sharp , natural color rendering , soft background blur

  • You do notice an excellent overall sharpness at 28-35mm closed down at F5.6
  • and for portrait results ar every good at 70mm F2.8 but you better close by one stop (on a 61 Mpix sensor)

Excellents résultats en portrait et photographie de rue : très piqué sans être dur, beau rendu des couleurs, très naturel, et flou d’arrière plan doux

  • On peut noter d’excellents résultats entre 28-35mm sur tout le champ à F5.6
  • Pour les portraits à 70mm , les résultats ne sont que “très bon” au centre et on gagnera à fermer d’un cran (sur capteur 61Mpix)

6 Conclusion

The Sigma 28-70 F2.8 DG DN Contemporary (849 euros) is an excellent pro zoom for Sony full frame cameras. In most area it is equal to the Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art (1200 euros) for a much more compact size and reduced price that will be ideal on a A7c. It even does better in term of sharpness at the short end and in term of flare resistance.

The Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art keep the edge for sharpness at 50-70mm and for the extra 4mm at the wide end that will be required for landscape shooters.

Compared to the Tamron 28-75mm F2.8 Di III RXD (750 euros) , the Sigma 28-70 F2.8 DG DN is sharper, has better background blur, better portrait rendering, better build quality and ergonomics in a little bit smaller size , lighter weight for 150 euros more only

Highly recommend

Buy me a Coffee – Donation

Help me to run this site and continue testing new lenses and products with a small donation

$3.00

Pros

  • Excellent centre sharpness at 28-35mm area (very good in 50-70 range)
  • Smooth background blur
  • Very good contrast
  • Good Bokeh balls
  • Very good color rendition
  • Very good rendering for portrait and skins
  • Excellent AF
  • Small and lighweight
  • Price
  • All Weather resistance
  • Very good build quality
  • Good ergonomics
  • Low CA
  • Good resistance to flare
  • No focus breathing

Average

  • Strong Distorsion corrected with a Lightroom Lens profile
  • Vignetting wide open at the wide corrected with a Lightroom Lens profile
  • Corners one grade lower than the centre and requiring to be closed down to F5.6 for optimum results

Une petite donation de votre part m’aidera à maintenir ce site et à continuer à vous proposez des tests d’objectifs

  • None

Une petite donation de votre part m’aidera à maintenir ce site et à continuer à vous proposez des tests d’objectifs

Le Sigma 28-70 F2.8 DG DN Contemporary (849 euros) est un excellent zoom pro pour les Sony plein format. Dans la plupart des cas il égalera le Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art (1200 euros) dans un format plus compact et léger (idéal pour un A7c) et pour un prix inférieur. il le dépassera meme pour certains points comme le piqué pour les focales les plus basses (28-35) et pour la résistance au flare

Le Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art gardera 2 avantages principaux , les 4mm en plus pour le paysage et un meilleur piqué pour les portraits (dans la plage 50-70mm)

Comparé au Tamron 28-75mm F2.8 Di III RXD (700 euros), le Sigma offre un meilleur piqué, un meilleur flou d’arrière plan et donc un meilleur rendu pour les portraits, une meilleure qualité de construction et une meilleure ergonomie dans un format aussi compact en se permettant même de gagner quelques mm et quelques 50g, tout cela pour à peine 150 euros de plus

A recommander sans hesitation

Offrez moi un café – Donation

Une petite donation de votre part m’aidera à maintenir ce site et à continuer à vous proposez des tests d’objectifs

€3.00

Pour

  • Piqué excellent au centre entre 28 et 35mm (très bon entre 50-70mm)
  • Flou d’arrière plan très doux
  • Très bon rendu des couleurs
  • Très bon rendu pour les portraits
  • Beaux ronds de bokeh
  • Très bon contraste
  • Excellent AF
  • Bonner ergonomie
  • Compact et léger
  • Prix
  • Protection tout temps
  • Très bonne qualité de construction
  • Pas de focus breathing
  • AC faible
  • Bonne résistance au flare

Moyen

  • Distorsion élevée mais qui devrait être corrigé par un profil Lightroom
  • Vignettage présent en grand angle à pleine ouverture mais qui est corrigé par un profil Lightroom
  • Le piqué dans les coins systématique un grade en dessous du centre. Optimum atteint à F5.6

Contre

  • Aucun

Categories: Lenses, Sigma, Sigma Zoom

Tagged as: , ,

27 replies

  1. Unless you test multiple copies of each lens, your comparison represents at best a comparison of the lenses you happen to have for testing – and at worst, a bias for the lenses that appear more structurally robust. Back in 2004, I purchased the first of the Tamron 28-75/f2.8 zooms for my Nikon D70. It worked so well that when I began doing medical videos with my D7000, I purchased a second along with a second D7000 body. As a result, as soon as Tamron announced its RXD for the FE mount, I immediately ordered it.

    Here in the USA, we have a rental firm, LensRentals, that routinely performs tests on new gear, using multiple copies of lenses they purchase for their rental business. They have very exotic optical benches, and they test at least 10 copies and graph out the range of results. As you may know, the enthusiasts regard the Sony/Zeiss 55mm f1.8 among the best Sony has offered – and the much cheaper FE 50mm f1.8 the worst. And sure enough, on the optical bench, the best of the 55mm examples tested a bit better than the best of 50mm. But the 50mm copies were extremely consistent, whereas some of 55mm were decidedly worse than the average 50mm.

    Therefore, one must conclude that testing only a few examples of any lens tells little of what one actually ends up when one purchases one. When the A7 was offered, I decided to buy the kit 28-70 until Sony released the Sony/Zeiss 24-70/f4. Several friends on the DPR forum had pre-order the new lens – and began emailing me links to their first raw images, to ask what I thought. They were terrible – vastly inferior to my kit lens. It was fascinating on the forum to watch how early enthusiasm for the Sony/Zeiss began to cool, and finally, turn admittedly negative. Later production of that lens has shown little improvement, if any. While the abundance of used 55mm lenses may reflect that purchasers discovered that the focal length wasn’t as useful as hoped, the cognoscenti worry that they might represent the worst of the lenses tested by LensRentals.

    After more 40 years shooting both for pay and pleasure, I’ve concluded – especially in the digital era – that when you see the images made with any lens, you can regard it pretty much as representative of one lens.

    • Yes I know , copy to copy variation exist and as lenses tester we unfortunately only get one lens for testing

      when possible I try to get more for sample variation testing
      eg Sony 20 F1.8 had some variations , sony 200-600 as well
      sony 135 much less
      some have better consistency in general (eg new sigma DG DN lenses)
      The Sony Zeiss 35 F1.4 had huge variations

      Laowa also had quite variations

      for lenses with known variations I prefer to buy at a shop where eI can return easily eg for may 200600 I bought on amazon and Return 2 times, 3rd one was perfect

  2. Thanks Marc for another valuable review. I understand the issue of variability in sharpness between copies, but your reviews cover many characteristics besides sharpness that are unlikely to vary. Before I make a purchase decision, I look at reviews by others and usually your sharpness ratings are very similar. With respect to this review, I am surprised that you didn’t include the Sony 24-105mm f/4 G in the comparisons, instead of the Sony 24-70mm f/2.8 GM. Yes, it is one f/stop slower wide open, but close in price to the Sigmas. No need to choose low or high focal range, because it is sharp at all focal lengths, which I confirmed on my copy.

  3. judging from your test images this lens looks like a pretty poor performer ( the 48mm sample looks ok )

    • Did you look at the full-size image samples on Flickr (see link in the beginning of the article) the images on the blog due WordPress due not reflex full quality

  4. judging from your test images this lens looks like a pretty poor performer ( the 48mm sample looks ok )

    • to the opposite is is quite good , a little bit less around 50-70. Please look at picture in full def in the link given in the beginning of the article (flickr) . They looks better than the extract on the blog (wordpress)

  5. Hello, I asked a question on its comparison with Tamron 28-200mm lens. How do you compare it even though the focal length of this Sigma is much less yet image quality could be compared?

    Secondly, how are both (Sigma 28-70mm and Tamron 28-200mm) lenses for astrophotography?

    Is there lens correction available in Lightroom for both lenses, now?

    Thank you.

    • The Sigma 28-70 is higher in term of quality , no doubt
      Those are not made for astro
      Lightroom Lens correction is available for both

      • Thank you for your reply. Yes, I agree both are not made for astrophotography but being (atleast) f/2.8, I was wondering if Astro/Milkyway could be done with these 2 lenses. Though somehow Sigma seems to be barrel CA or more prominent that the Tamron.

  6. Bonjour Marc,

    Je me pose la question en ce moment, de remplacer mon Sony 24-105 F4, Le sigma semble être très bon, mais je me demande si cela en vos vraiment le coup ?
    Je précise que je fais du paysage comme du portrait, je travail aussi régulièrement avec des clients pour des shootings photos.

    J’ai aussi dans mon sac le Tamron 17-28 F2.8 (Qui semble bien adapter avec ce sigma)
    Je cherche aussi à acheter dés la sortie le Sigma 70-200 (si il sort un jour… lol)

    Merci pour votre aide.

    • Pour le paysage non il va en plus vous manquer le 24mm
      Pour le portrait certainement
      Pour la photo en basse lumière aussi
      Perso j’ai ce 28-70 comme objectif léger à tout faire pour le voyage et la famille

      • Merci pour votre retour,

        Dernière demande, ça va être compliqué pour moi de tester plusieurs objectifs, et je commence à me perdre à force de regarder les tests.
        Aujourd’hui j’utilise pour mes shootings “pro” =>
        -Sony 24-105 F4 (80% du temps)
        -Tamron 17-28 F2.8 (10%)
        -Sony 35 1.8 (pas fan, je trouve les images trop “dure/contrasté” pour du portrait) (10%)

        Mais je trouve qu’il me manque un objectif plus lumineux, j’ai du mal avec 24-105 à garder un iso proche de 100, puis à F4 je suis obliger de prendre des photos à 105mm pour a voir un Bokeh acceptable.
        J’ai aussi eu le Sony 85 1.8 qui me donne un rendu d’œil de chat, même au centre, et j’aime pas ca.

        Si vous devez rajouter 1 ou 2 lentilles pour des séances photos “Pro” extérieur comme intérieur (studio lumière) vous me conseillez quoi ?

        Je sais que ma demande ne correspond pas vraiment à l’article mais ça peut aider :).
        Merci pour votre temps, et votre aide qui est vraiment très précieuses.

  7. Hi Paul, lovely review as per usual.

    I was wondering if you could offer your 2 cents on my dilemma. I’m currently the owner of the Sony 24-105 but I don’t often use it – my suspicion is that I’d prefer a f2.8 lens for general photography use.

    In the UK right now I can pick up the Sigma 24-70 f2.8 for not much more than the Sigma 28-70. I gain the 24mm which is lovely but I also take on the extra weight.

    My question for you is, do you think the extra weight of the Sigma 24-70 f2.8 DG DN is too much for a general lens and the Sigma 28-70 will be a better choice?

    I do own a Sony 16-35 GM as well which covers the wide end only with lens swapping.

    As per usual I will be grateful for your wisdom and advice 🙂

    • I personally own the 2 and use the 24-70 f2.8 either as unique lens for travel on a7rIV
      But use for day to day the sigma 28-70 as much more lighter when I know I would not need the 24mm or have the 24gm with me

  8. Thanks for your work.But I still wonder which Sigma 28-70 or Tamrom 28-200 could get higher sharpness performance on A7RIII.Are their performances so close that it’s hardto tell the difference?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.